23 Ocak 2013 Çarşamba

Oliver Sacks / Karısını Şapka Sanan Adam


Herkese merhaba kitap kurtları :)

Oliver Sack ilk defa okuyorum. Kitabım emanet büyük bir titizlikle okudum. Dikkat ettim. Gel gelelim kitabımıza ilk okumaya başladığımda sıkılır mıyım dediğim kitap su gibi bitti. İlgimi çeken hastalıklar evet hiç hoş bir durum değil, ama bu kitap elinizden düşmüyor ve bambaşka bir şeyler öğrenme hazzı da cabası.

Nörolojik bulgular psikolojik saptamalar ve beyin de oluşan tümör, kanama, derinden etkilen olaylar. Bu gibi durumlar da bazı hastalarda değişik hafıza kayıplarına yol açmış. sadece hafıza kaybı değil tabi ki sağ tarafını hiç yokmuş gibi hareket etmek gibi. Eğer merakta bıraktıysam bu kitabı okuyun derim. Bilmediğim terimler çoktu, çok takılı kalmadım genelde açıklama yapılmıştı. Kitabın akıcı olduğunu düşünüyorum bu kadar çabuk bitirmezdim.

ARKA KAPAK

Somut zamanda ''kayıp'' olan bir insanın varlığını oturtabileceği, kendini var kılabileceği bir yer var mıdır? Varlığın farkında bile olmadan kullandığınız duyularımızın küçük bir kısmını kaybettiğimizde neler olabilir? Profersör Sacks'tan romantik tavırlı, geniş ve açık ıçlu yaklaşımlarla örülmüş ''ciddi'' bir kitap. Sıradan her insan ''zihinsel'' bir yolculuk, nöroloji ile ilginenler içinse kaçınılmaz kaynak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder